2014-03-19

Raliu în Brașov: Tess Rally Romtelecom

Brașovul a făcut parte din lumea raliurilor de la prima ediție a Campionatului Național, în 1969, când se organiza o competiție numită Raliul Narciselor, cu startul la Făgăraș și sosirea la Brașov. Din anul 1971 competiția avea să se impună ca una de prestigiu în campionat și datorită faptului că la începutul sezonului vremea oferă surprize meteorologice de tot felul. Cea mai nevricoasă vreme din lume! cum s-a exprimat scriitorul Meschendorfer descriind vremea de la poalele Tâmpei.

Raliul din martie e prima etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2014 (a 43-a ediție) și se va desfășura între 20 și 22 martie, prezentarea oficială, având loc joi, 20 martie, de la ora 19:30, în Piața Sfatului.
Această primă etapă din Campionat se va desfășura numai pe asfalt, pe un total de 480,41 km.

În prima zi, vineri, sunt programate specialele Pârâul Rece și Râșnov, cele două speciale de noapte Valea Ohabei și Poiana Mărului, dar și superspeciala Romtelecom Brașov Rally Show, desfășurata pe un traseu în centrul orașului, ce trece pe lângă clădirile Primăriei și Prefecturii (pe la ora 20).
Sâmbătă vor fi parcurse specialele Poiana (Livada Poștei - Poiana Brașov) și Râșnov - Pârâul Rece, ambele cu două treceri, și vor fi alergate o dată specialele Babarunca și Cheia.
Cele două speciale, Valea Ohabei și Poiana Mărului nu au mai fost alergate de patru ani în această configurație, iar profilul diferit față de celelalte probe ale raliului, suprafața denivelată și capcanele date de vizibilitatea unei probe de noapte pot oricând oferi surprize - afirmă organizatorii.

Au confirmat prezența la start 49 de echipaje, în frunte cu Francois Delecour / Dominique Savignoni, campionii din ultimele două sezoane, care sunt și mari favoriți la câștigarea întrecerii brașovene, alergând cu aceeași mașină care le-a adus dominația supremă în campionat în ultimii doi ani, Peugeot 207 S2000.

Tess Rally Romtelecom este organizat cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Brașov și este susținut, între alții, de Romtelecom - partener principal și de partenerii oficiali Tess Brașov - distribuitor Volkswagen și Audi, Lubexpert - importator și distribuitor Mobil 1 în România și Hotel Aro Palace.

Cu ocazia competiției mai multe sectoare de drumuri naționale vor fi temporar închise - în intervalul orar de desfășurare a concursului. Sectoarele de legătură dintre probele speciale sunt parcurse în condiții de trafic obișnuit, cu respectarea tuturor prevederilor Codului Rutier. Probele speciale sunt teste de viteză și pilotaj (îndemânare), derulate pe trasee închise temporar circulației publice și se pot derula pe drumuri asfaltate sau de macadam, mergând până la drumuri acoperite cu gheață sau zăpadă, piloții încercând să evolueze cât mai rapid pe parcursul acestora.

Shakedown - cursa de testare, să zic așa - se desfășoară pe traseul Hărman-Bod și amatorii de senzații deosebite au avut ocazia să completeze un talon care, prin tragere la sorți, le va oferi ocazia de a sta pe locul din dreapta al mașinilor de raliu în această cursă (vineri, între 08:00 și 13:00).

Calendarul competițional 2014:
Raliul Brașovului (asfalt): 21-22 martie; Raliul Aradului (macadam): 25-26 aprilie; Raliul Danube Delta Rally (macadam): 23-24 mai; Raliul Clujului (asfalt): 13-14 iunie; Raliul Bacăului (macadam / asfalt): 04-05 iulie; Raliul Iașiului (macadam): 05-06 septembrie; Raliul Harghita (macadam): 26-27 septembrie.
Actualizare 24 martie
Echipajul format din Francois Delecour și Dominique Savignoni (francezii fiind favoriții) a câștigat sâmbătă, 22 martie, etapa inaugurală - Raliul Brașovului, Tess Rally Romtelecom Brașov 43 - a Campionatului Național de Raliuri.

Francezii (Peugeot 207 S2000) au încheiat traseul cu timpul de 1 h 09 min 22 sec, devansând cu 13 secunde echipajul italian format din Marco Tempestini și Lucio Baggio (Ford Fiesta R5) și cu 36 de secunde echipajul format din Dan Gîrtofan și Adrian Berghea (Skoda Fabia S2000).
Echipajul francez a câştigat 5 din totalul celor 11 probe speciale; cinci au fost câștigate de Marco Tempestini și unul de Simone Tempestini care, din păcate, pe Babarunca (proba speciala 9) a intrat cu viteză într-un viraj și a ieșit de pe traseu, pierzând mult timp pentru a repune mașina pe traseu și, prin urmare, și șansa de a termina în primii zece clasați.

Cele două probe speciale lungi de sâmbătă - Babarunca și Cheia (a câte 27,67 km) - au jucat un rol hotărâtor în stabilirea clasamentului final.

Etapa a doua a Campionatului Naţional de Raliuri, Raliul Aradului, va avea loc pe 9-10 mai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.