2014-05-27

Urâți la suflet pot fi unii oameni

Iubeşte animalele: Dumnezeu le-a dat gândire rudimentară şi bucurie netulburată. Nu le deranja bucuria, nu le hărţui, nu le priva de fericirea lor, nu lucra împotriva intenţiei lui Dumnezeu. Omule, nu te mândri cu superioritatea faţă de animale; ele nu au păcat, dar tu, cu măreţia ta, pângăreşti pământul prin existenţa ta şi îţi laşi urmele prostiei după tine - aceasta e adevarată pentru aproape fiecare dintre noi! (F. Dostoievski)
Unii cercetători științifici - parcă tot mai mulți - numesc oamenii primate umane, parcă pentru a accentua realitatea teoriei evoluției. Totuși, unii dintre cei cu două picioare și fără pene - Doamne, ce e? - nu pot fi numiți primate umane - nici măcar primate! N-ar putea fi numiți cu numele vreunei jivine pentru că toate jivinele au un rost pe Pământ… Poate și ei?! Să ne învețe cât de hidoasă poate fi o… primată umană care n-a știut să îmbătrânească? De asemenea bătrâni nu cred că are nevoie societatea… Dar ce știu eu?!

Mă refer aici la un bătrân - celor ca el le spun boșorogi. O fi genul pe care îl deranjează și gălăgia pe care o fac copiii în jocurile lor…

Vineri, 23 mai a.c., împreună cu un vecin, ne plimbam câinii… Printre oamenii care circulau pe bulevard se plimba și Rex maidanezu', un câine blând, căutând și el câte ceva de-ale gurii, așteptând ca vreun om sa-i ofere ceva. Un boșorg i-a oferit: l-a pocnit în cap cu umbrela! Rex a schelălăit și a luat-o la fugă… Din acea zi nu l-am mai văzut.
- De ce dai în el, mă? se răstește vecinul.
Boșorogul, hlizindu-se, răspunde:
- Pentru că se plimbă printre oameni…
Ce să-i faci exemplarului? Să-i explici că nu aceasta e metoda indicată de a nu mai avea câini pe stradă? Să-i explici că lovind un câine îl poate înrăi și astfel poate ajunge să muște un om?! În niciun caz pe cei ca el nu-i mușcă - au și câinii demnitatea lor! Poți să-i explici că animalul acela nu-i mănâncă lui pensia și nu e vinovat pentru ceea ce fac politicienii? 

Un om lovit la cap poate deveni din unul blajin unul violent așa că și un câine blând, lovit în cap, ar putea deveni unul agresiv… Dar cu cine să te înțelegi?! E drept, fiind vârstnic, demența o fi început să-i ciugulească din creier - dar atunci ar trebui să ia măsuri neamurile lui, să nu-l mai lase liber pe stradă… Că n-o fi fost aceasta prima manifestare a demenței…

Mă întreb, retoric, oare câți dintre vârstnicii pe care îi ajutăm cu grupul de voluntari se comportă astfel cu animalele? Mă întreb, din câți oameni erau atunci pe stradă, de ce am reacționat doar trei la actul acela de violență gratuită?
Oare vrea cineva să cred că ființe ca acest individ sunt bune cu semenii lor?

6 comentarii:

  1. Sunt fericita ca nu traiesc asemenea momente.... Aici nu sunt caini vagabonzi De nebuni e plin pamantul si citesc in ziare ca si pe aici se întampla o gramada de lucruri urate cu animalele, dar nu zilnic. Ce om rau, ce caracter urat...
    pupici Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-ar placea sa nu mai fie caini pe strazi... - pentru binele lor si al celor care au nesansa de a intalni caini agresivi... Cred ca in RO nu se doreste sa fie adunati... Cred ca-i si muta din loc in loc pentru a directiona fonduri in diverse buzunare... Vor sa-i ucida... cica prin injectie, dar... cred ca iau banii si ucid cainii cu bata...
      Si ca acesta sunt prea multi... :(

      Ștergere
  2. Mai mult ca sigur ca avea cel putin un inceput de dementa, daca nu una in toata regula. Eu am citit ca oamenii la batranete nu se fac mai buni de cum au fost la tinerete (cum te-ai astepta sa fie cand se apropie de exit, vorba aceea),ci devin mai accentuat ceea ce au fost toata viata. Nu m-as mira sa fie vorba de un sadic ce si-a chinuit apropiatii, fizic dar si psihic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As vrea sa cred ca e asa... ar avea circumstante atenuante...
      Am citit si eu ca la batranete omul "isi da arama pe față", renuntand la incercarea de a mai pastra aparentele... Cand eram copil credeam ca toti batranii sunt buni, ca bunicii mei... :) Am aflat destul de repede ca nu e asa...
      Ca amintesti de sadici... Cu mai multi ani in urma trebuia sa scriu despre batranii dintr-un azil... Am ascultat povestile lor si apoi, evident, am cautat copiii acelor batrani, sa aud si varianta lor... M-a uimit faptul ca cei mai multi (dintre cei pe care i-am gasit si au vrut sa vorbeasca) au spus despre parinti ca le-au facut viata (in special copilaria) calvar... Poate doar minteau... dar o faceau tare bine... :) Asa ca supozitia ta ar putea fi adevar.

      Ștergere
  3. Si eu sufar cand vad ca animalele sunt chinuite si oricat am incerca sa le ferim nu reusim, nu pe toate. Multe au dureri de neimaginat, altele sunt chinuite si speriate si toate din cauza oamenilor cu suflet hain ... pentru ca eu nu le pot ajuta, singura mea consolare este ca Dumnezeu are grija de cei care fac astfel de lucruri si are grija de fiecare in parte, atat de faptas cat si de victima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma doare sufletul pentru animalele in suferinta, dar si pentru oameni in general, doar ca animalele pot fi ajutate mai usor pentru ca nu implica prea multe formalitati si, in plus, se lasa ajutate...
      E uimitor cati oameni dovedesc o lipsa acuta de suflet! Si nu doar cu animalele! Sunt aproape sigura ca cei care lovesc animalele lovesc si copiii cersetori si orice alta fiinta care nu poate riposta... Daca Rex l-ar fi muscat pe asta ar fi fost dus la moarte?! Ma indoiesc ca mosul ar fi recunoscut ca l-a lovit fara motiv...
      Sa stii ca sunt foarte multi care isi spun credinciosi si care fac acelasi lucru... :(

      Ștergere