2013-07-22

Poveste despre iertare. Bună dimineața Soare!

De ce e bună iertarea…

Un om stătea liniștit la masă, ospătându-se cu poftă din felurite bucate aburinde. La picioare s-a așezat câinele său. Privind spre ochii omului, câinele își spunea: Dă Doamne să mănânce cu poftă stăpânul meu și, după ce s-o sătura, să-mi dea și mie o bucățică!

În acest timp, s-a apropiat și pisica. Privindu-l pe om cum mănâncă și gudurându-se pe lângă el, își spunea în sinea ei: Dă Doamne să orbească stăpânul meu, doar o clipă, să-i pot fura mâncarea!

Câinele aștepta să primească tot ce omul s-ar fi îndurat să-i dea, cunoscând bunatatea stăpânului său. Pisica, însă, pândea orice moment să poată fura, lăcomia îndemnând-o să nu se mulțumească numai cu ceea ce ar fi primit.

Așa se întâmplă, uneori, și în viață. Unii dintre cei care ne înconjoară sunt asemenea câinelui, adică fideli și devotați, răbdători și sinceri cu prietenii. Alții, însă, sunt asemenea pisicii: mereu cu un zâmbet și cuvinte dulci pe buze dar cu răutate în suflet, așteptând doar prilejul să fure și să profite.

Când ai în preajma ta prieteni adevărați, bucură-te pentru ei și pentru prietenia voastră; când vezi, însă, că de tine se apropie și cei asemenea pisicii, nu-i goni și nu te purta cu ei așa cum ar merita, ci încearcă, prin bunătatea ta, să îi faci și pe ei mai buni.

Suferi de pe urma unui om rău? Iartă-l, ca să nu fie doi oameni răi! poate că ar zice Soarele, care pe toți ne încălzește.

un buchet cu flori, intre care si trandafiri


Dacă dorești să participi, în fiecare luni, publică pe blogul tău, un articol (video, text, imagini) cu această temă și dacă vrei să-l împărtășești cu noi  înscrie articolul la "Bună dimineața Soare!" pe blogul Iulisei.

28 de comentarii:

  1. Săptămână frumoasă, Diana!
    Într-adevăr, soarele și Dumnezeu sunt cei mai obosiți de răutatea oamenilor! Sper și eu să se termine odtată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca e din ce in ce mai clar ca Soarele si Dumnezeu nu sunt doar obositi, ci si suparati. Poate ca vor avea, totusi, grija de oameni. :)
      Zile fericite sa ai!

      Ștergere
  2. Buna dimineata Diana draga!
    Luminata sa-ti fie saptamana! Sa ai parte sa intalnesti in calea ta numai oameni buni si iertatori!
    Ma bucur mult ca ai revenit in blogosfera! Cat despre MfC nu iti fa probleme, oricibe e binevenit si poate participa atata timp cat ii face placere.
    O saptamana plina de bucurii iti doresc!
    Numai bine, draga mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am revenit si nu prea! Dar tare as vrea sa fiu prezenta mai des si mai... interesant. :)
      Ei, MFC imi place, cum imi plac si celelalte jocuri la care obisnuiam sa particip - si am observat unele noi... Participarea ar insemna, insa, atentie catre toti cei care participa - si imi face placere sa vizitez bloguri, sa las un semn al trecerii pe acolo dar cand PC se misca precum un melc in vacanta imi pierd rabdarea pentru ca am nevoie de ore bune pentru a face ceea ce vreau si - mai mult sau mai putin - sunt si altele de facut. De aceea, pentru a nu fi nepoliticoasa, m-am retras.
      Numai bine! Cu drag,

      Ștergere
  3. daca este dupa Bijou al nostruuuu....nici mancarea lui nu o mananca :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Să ai parte de o zi frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mare dreptate în cele spuse!
    Multumesc! pentru un început de saptamâna încrezator:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere!
      Profit de ocazie sa declar ca si acest "joc" imi place!
      Succese!

      Ștergere
  6. Daca am face aceste alegeri în fiecare zi am avea cu siguranta o viata schimbata!
    O noapte senina îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teoretic, putem face alegerile. In plus, as zice ca nefacand (intotdeauna) alegere intre oamenii din preajma noastra facem ceea ce ar trebui (conform povestii) :) adica nu alungam "pisicile".
      Zile fericite!

      Ștergere
  7. OOO, foarte frumoasa .... pilda .... Sunt multe persoane in categoria a 2-a, cea a pisicii, care trec prin viata noastra, putini cei din categoria cainelui, dar si cand ii cunosti .... viata ta e mai plina.... In schimb, ambele categorii te modeleaza ca si OM.....Foarte, foarte frumos!

    O saptamana frumoasa si plina de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a placut aceasta poveste. O am de ceva timp in "colectie" si mi s-a parut ca se potriveste pentru o zi de luni, dimineata :)
      E bine sa recunoastem "pisicile" de langa noi pentru ca nu vor reusi sa ne amageasca.
      Zile fericite!

      Ștergere
  8. Foarte interesanta pilda! intamplarea face ca in ultima vreme viata m-a scapat de cateva "pisici" de prin jur...Si-au aratat fatza si a fost de ajuns ca sa nu le mai dau ocazia a doua oara!....
    O saptamana frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc si eu ca am avut o "pisica" langa mine mai mult timp - poate prea mult timp. :) Dar am reusit sa ma eliberez de "gudurarile" ei si e mai bine.
      Zile fericite!

      Ștergere
  9. E bine si frumos sa fii iertator :) o zi buna sa ai ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine-e bine dar mai e nevoie si de puterea de-a ierta. :)
      Zile fericite!

      Ștergere
  10. De multe ori pana sa ne dam seama ca avem "pisici" in jur...trece ceva timp... Unii nu-si dau seama niciodata...
    Totusi, oricum ar fi, indemnul la iertare ramane valabil :)
    Te pup, Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa... Dar si cand ne dam seama... parca avem un anume regret ca am dat asa mult din noi cuiva care nu a stiut - sau nu a putut - sa aprecieze.
      Pupici!

      Ștergere
  11. Imi place indemnul la iertare si e dificil de realizat
    Uneori, imi dau seama ca s-au inmultit "pisicile" in jurul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e greu sa iertam. Poate de aceea se zice ca ar fi frumoasa tare viata daca am trai fara a trebui sa ne cerem scuze sau sa acceptam scuze :)
      Nu lasa "pisicile" in jurul tau. Oricat de blande par sunt capabile sa te manace de vie daca e sa cazi.
      Zile fericite!

      Ștergere
  12. Interesanta pilda ta desii cred ca îl "blamezi" pe Mishu! E mai ceva ca si un caine! :))))
    Am înteles mesajul si are foarte mult "talc" povestioara!
    Sa ai o vara frumoasa draga mea, uite ce pacat, cand esti tu "on" sunt eu "off".......c'est la vie !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu blamez pe Mishu! Nunu! Am si eu, un Pufitica si un Johnny! Sunt foc de dragalasi dar si "plini" de personalitate! :) Am vazut un documentar despre pisici, in care se spunea ca pisicile sunt capabile sa isi devoreze stapanul aflat intr-o situatie disperata, daca nu le hraneste si e imobilizat din vreo cauza.
      Vacanta minunata sa iti fie! Zile fericite!

      Ștergere
  13. Cat de mult m-a sensibilizat povestea!
    O vara minunata si mult spor in tot ceea ce-ti propui !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adina!
      Zile fericite sa ai! Succes in tot ceea ce intreprinzi!

      Ștergere
  14. Plin de învăţăminte articolul tău.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc.
      Citind "de rau" despre pisici m-am intristat putin - pentru ca imi plac (si) pisicile - dar realitatea e realitate :)

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.