2014-12-19

Decembrie 1989 - decembrie 2014

Se zvoneşte că în Decembrie 1989 românii şi-au câştigat libertatea. Libertatea de exprimare, de opinie, libertatea religioasă ş.a.m.d. şi au murit mulţi oameni pentru asta, mulţi au fost răniţi şi foarte mulţi au suferit diverse (inclusiv tortura) pentru a-şi câştiga dreptul de a nu mai fi ţinuţi sub control şi pentru că nu voiau să trăiască sub imperiul fricii.

Azi, se pare că au mai ramas puţine libertăţi: cea religioasă pe primul plan; au dreptul să se înghesuie la biserică şi să construiască biserici fără număr-fără număr şi să plătească popi fără număr-fără număr, popi care nu plătesc niciun fel de impozit pe venit şi au afaceri inclusiv imobiliare cu terenuri arabile, păduri etc. ce aparţin “bisericii”. Şi mai există libertatea de-a pleca-n lume…

Altfel… eu zic că-i jale, dar majoritatea are ultimul cuvânt. Cică aşa-i în democraţie. Dar când majoritatea zice: “să mă urmărească, să mă controleze, n-am nimic de ascuns” îţi vine să-ţi iei lumea-n cap, pentru că-ţi dai seama că discuţi cu oameni care nu înţeleg principiile unei democraţii. Ei aleg un alt fel de comunism, de control, de jug.
Şi atunci îl înţeleg pe Petre Ţuţea, care a spus: Am stat 13 ani în temniţă pentru un popor de idioţi.

În septembrie, legea care permite procurorilor sa controleze la greu computerele oricui, fără mandat şi când vor ei, a fost adoptată tacit de Camera Deputaţilor şi azi a fost aprobată de Senat printr-o procedură suspect de rapidă (zic cei de la APADOR-CH).
Altfel spus, adio albumelor foto personale pe hard, adio poze cu nudul iubitei/iubitului, adio cuvinte de amor scrise întâi în ciornă înainte de a le trimite pe e-mail, adio glume, adio jurnale… Trebuie să fiţi atenţi ce site-uri accesati, ce scrieti, ce păstraţi pe hard pentru că s-ar putea ca o glumă să facă mare rău unui militar, poliţist, funcţionar public sau de altă natură, familiei si voua, in mod direct… Va trebui să vă cenzuraţi. Bineînţeles, există criptarea şi curând mai toţi vom avea datele super criptate şi vor rămâne la vedere cei care nu au nimic de ascuns: cei care nu ştiu gândi singuri, cei care n-au păreri sau n-au curaj să le exprime, cei care… vegetează, în general. Adio secret profesional, adio secret bancar, adio secret comercial, industrial etc.…

De la 1 ianuarie 2016 cine vrea cartela telefonica preplatită trebuie să-şi dea toate datele de identificare - legea intră în vigoare la 1 ianuarie 2015 şi până în ianuarie 2016 cei care au cartele preplatite trebuie să se înregistreze, altfel li se vor bloca; trebuie să se identifice şi toţi cei care se conectează la reţele WiFi. Zice generelaul SRI nu-ştiu-cum Dumbravă că România e potenţial de risc pentru statele Uniunii Europene (zic eu: alături de Belgia, Austria şi altele, care n-au astfel de reglementări).
Acest proiect de lege a fost adoptat la numai o zi după ce, prin decizia din 8 aprilie 2014 a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (C.J.U.E.), a fost invalidată Directiva 2006/24/CE a Parlamentului European, privind păstrarea datelor utilizatorilor de telefonie şi internet - cunoscută şi ca Directiva Big Brother - pe motiv că aceasta reprezintă o imixtiune deosebit de gravă şi disproporţionată în drepturile fundamentale la respectarea vieţii private şi la protecţia datelor cu caracter personal.

Controlul conturilor bancare. De ANAF (adică fiscul românesc) ce să mai scriu? De ce să fie acei funcţionari mai prejos? Vor şi ei control şi cer: obligatoriu, lunar, băncile să le comunice situaţia conturilor tuturor persoanelor fizice şi juridice din România. Măsura se constituie într-o aşa numită „necesitate de înfiinţare a unei baze de date la nivelul administraţiei fiscale”, dar în fapt este o încălcare grosolană a dreptului la viaţa privată, prin supravegherea generală a întregii populaţii, pentru eventuala prindere a unor evazionişti. Mâine-poimâine vom primi de la ANAF scrisori în care vom fi sfătuiţi să nu mai cumpărăm produsul X pentru că produsul Y e mai bun.
Această propunere aduce o gravă atingere dreptului la viaţa privată prin instaurarea unei măsuri de supraveghere fiscală în masă, fără a fi justificată, şi fără să ofere garanţii şi măsuri de protecţie asupra datelor cu caracter personal colectate.

Astfel de reglementări încalcă mai multe drepturi prevăzute în C.E.D.O. 

Prevederea privind adoptarea tacită vizează, de fapt, situaţii excepţionale dar fenomenul a devenit unul curent la Senat. În ultima perioadă sute de legi au fost adoptate tacit, adică fără a beneficia de dezbateri care să ducă la eliminarea deficienţelor, de amendamente care să îmbunătăţească prevederile legislative şi de votul care să certifice voinţa politică a unei majorităţi (stirile.protv).
Alte exemple de reglementări adoptate tacit de-a lungul timpului: taxa auto, castrarea chimică a pedofililor, modificări privind statutul funcţionarilor publici şi multe altele…

Pe scurt: pe zi ce trece diferenţele între ce a fost şi ce este se estompează. Din indiferenţa, frica şi sau naivitatea majorităţii s-a ajuns atunci la acel grad avansat de îndobitocire şi din aceleaşi motive se va ajunge din nou, mai devreme sau mai târziu.

6 comentarii:

  1. au trecut 25 de ani de la asa numita "revolutie" româneasca... Probabil ca nu vom afla niciodata cine ne-a manipulat si cu e interes, cine ne-a facut sa credem ca se merita sa ne jertfim vietile... Pe 15-16 decembrie au cazut primele victime. Api au urmat alte sute de tineri visatori âna pe 25 decembrie... A fost singurul an în care nu am serbat Craciunul - nu am avut brad si nici sarmale, am dormit pe saltele în holurile apartamentului, pentru ca erau singurele locuri fara pereti exteriori si ferestre... Fetita mea avea doar 3 luni si jumatate, de spaima si griji am pierdt laptele...

    Pe masura ce trec anii îmi dau tot mai mult seama ca suntem tot mai departe de ceea ce ne-am închipuit si am visat atunci, în decembrie 89!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ufff… ce zile au fost atunci… Si da, suntem din ce in ce mai departe de ceea ce sperasem si ne imaginasem ca ar fi posibil si la noi… :(
      *
      Cred ca momentul zero a fost perestroika lui Gorbaciov, care-si dorise sa reformeze economia rusa… A fost ca un bulgare de zapada ce se marea pe masura ce se rostogolea… A fost ceva (aproape) clar orchestrat, doar ca dirijorii nu s-au asteptat ca miscarea sa ia o asemenea amploare… Si cred ca primul pas spre dezastru (sau continuarea acestuia, daca nu chiar amplificare) a fost atunci cand majoritatea românilor a votat ca presedinte un fost comunist care, chipurile, a opus rezistenta regimului, cu putin inainte de toata povestea…
      In momentul in care am auzit rostindu-se “frontul salvarii nationale” am banuit ca n-am rezolvat mare lucru; in ianuarie 1990 stiam (viitorul mi-a dat dreptate)… Anomia care a urmat a fost (si este), mai mult sau mai putin, mentinuta intentionat iar atunci, profitand, multi s-au “orientat” astfel incat azi ii gasim infipti in gramezi de bani; “tavalugul” de informatie, de bunuri etc. i-a dat pe multi peste cap, fiecare, la nivel personal, intelegand altceva din ceea ce se intampla (sau neintelegand) si adaptandu-se dupa puteri (cei mai multi nereusind sa se adapteze)…
      S-a spulberat atunci un vis, dar mai aveam sperante… Azi, speranta aproape ca m-a parasit… Dar tot e mai bine ca inainte de 1990! :)
      *
      Am avut brad… Am fost cu tata sa-l luam (in 24 dec) tocmai din alt capat al orasului. Strazile erau pustii (aproape pustii, pentru ca doar vreo 3-4 oameni am intalnit) si totul era alb. Am mers pe jos, dus intors… Se auzea, din cand in cand, ecoul unor pocnitori si aveam senzatia ca acum-acum un glont mi se va infige in ceafa… Habar n-am daca pocniturile erau gloante trase…
      Pupici cu drag! :)
      Weekend minunat sa aveti!

      Ștergere
  2. Da...si eu am fost revoltata de "controlul " nevazut al vietii tale. De multe ori m-am intrebat : dom'le cu atatea supravegheri si controale, cum de se dau atatea tepe ! ANAF-ul imi blocheaza mie contul daca nu-si fac ei ordine in acte si cred ca am de plata o suma de genul 1000 lei, dar celor care nu-si platesc impozitele si darile catre stat (de miliarde) cum de nu le blocheaza conturile, nu le pun sechestru pe averi etc.
    Cred ca am vazut un film SF (demult) cu aceasta tema - urmarirea vietii tuturor- atunci am zis "Doamne fereste ! "... :(
    A ... stai ca mi-am adus aminte...cica CNP-ul este data cu caracter personal, dar oriunde te duci iti cere CNP-ul- alta metoda de urmarire invizibila !!! :) Cine stie- poate o sa avem cipuri implantate obligatoriu peste cativa ani !!! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blocheaza ei conturile si pentru 10 lei! Concluzia: daca n-avem datorii peste suta de milioane ne sunt blocate conturile! :(
      Am vazut si eu cateva filme pe tema - erau SF... Azi... SF e aproape realitate. Dronele pe care le vazusem in filme SF sunt azi in actiune si pot identifica persoane in multime (comparand chipurile oamenilor cu fotografiile existente in baze de date ca poze de C.I., permis de conducere; sau cu cele de pe Internet...
      Deja se face propaganda pentru cipurile implantate oamenilor. Au inceput cu animalele; le recomanda oamenilor bogati (ca protectie impotriva rapirii - ca si cum n-ar putea fi detectate - si copiilor, impotriva rapirilor pentru bani sau pedofilie). In SUA, am citit ca sunt cativa oameni "microcipati"; s-a inventat si un microcip pe care ti-l poate scana in palma, cand vrei sa platesti la magazin... Nebunie pe campie! :(
      Da, CNP a devenit "firul conducator" prin viata noastra... Dar, de exemplu, nu suntem obligati sa-l dam la magazin cand cumparam ceva cu factura - doar ca unii vanzatori inca il cer si cine sta sa se certe cu ei cand are nevoie de produse? Cel care cere CNP trebuie sa fie inregistrat ca operator de date personale - daca nu e, nu-i dau CNP. :)

      Ștergere
  3. vezi, de asta mie genul SF nu-mi place, pentru ca de cele mai multe ori se transforma in realitate...
    implantarea cipurilor nu cred ca e departe...
    sper ca legea controlarii computerelor, conturilor sa fie abrogata...auzisem ceva de o petitie...
    controlul si liberatea sun doua notiuni paralele, respectarea unei legi care sa puna la adapost ceea ce reprezinta secrete de stat este cu totul altceva, pericolul unor atacuri care sa submineze economic sau strategic un stat este, iar, cu totul altceva...
    dar, e mult mai simplu sa amesteci lucrurile...

    RăspundețiȘtergere
  4. Of, nu-mi vine să cred că au trecut deja 25 de ani de la Revoluţie!!! Atât de mulţi ani... Ce evenimente sângeroase, câte vieţi pierdute, câte jertfe dureroase... Şi, mai ales, câte speranţe într-un viitor mai bun. Şi an de an, în fiecare decembrie, am lăcrimat pentru eroii martiri, recunoscând cu durere că n-am reuşit să îndeplinim ceea ce ne-am dorit, ceea ce am visat atunci şi am promis că vom înfăptui... Suntem încă departe de ceea ce am visat că vom trăi în viitor, noi şi copiii noştri.... Astăzi, la instalarea noului preşedinte, alte speranţe ne animă sufletele. Tot sperăm că ne va fi mai bine, dar schimbarea trebuie să vină în fiecare dintre noi.

    Cât despre schimbările semnalizate... nici nu mai mă miră. Tot acest progres tehnologic ameţitor, cu care abia dacă mai ţinem pasul, are un preţ greu: din ce în ce mai mult ne pierdem libertatea şi devenim tot mai "robi" ai tehnologiei, care a devenit totodată şi un teribil mijloc de control. Şi este abia începutul. Cine ştie ce ne va mai aştepta în viitorul apropiat?
    Sperăm.... sperăm... sperăm...

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.