2015-03-29

Pisica in vis

Perşii au fost primii care s-au ocupat de talmacirea viselor; arabii, mult mai tarziu, au tradus talmacirile dobandite de experienta persana, pentru ca, apoi, mahomedanii sa le introduca in Europa. In România, primele observatii si insemnari despre vise au fost facute de sihastrul Martin Zedeca (zice un urmas al lui, in 1887).

Oniromantia, ghicitul in vise, e un termen care provine din limba greaca: oneiros = vis si manteia = profetie. Domeniul oniromantiei poate fi divizat in doua domenii: oniroscopia (cel al viselor) si onirocritia (cel al interpretarii lor).

Exista vise fara valoare – mai ales cele din primele ore de somn, cand digestia e in curs de desfasurare; tot fara valoare sunt si cele motivate mecanic, dupa un film de groaza, intamplari neplacute, necazuri imediate sau provenind dintr-o stare maladiva sau din cauze exterioare: zgomote, de exemplu.
Visul cu semnificatii e considerat acela de la mijlocul somnului, intre orele 3 si 7 dimineata (visul oracol). Cand visezi dupa rasarit visele se refera la cei din jurul tau: rude, vecini, prieteni etc.
Desigur, exista si alte pareri…

Mai toata lumea spune ca de visezi pisica e semn rau, ca ar simboliza, in vis, tradarea, perfidia si se zice ca intotdeauna pisica din vis se refera la o femeie. Depinde… Poate simboliza un spirit independent, puterea, creativitatea.

Pisica a fost demonizata de unii, divinizata de altii. In plus, nu toate visele au o interpretare. De exemplu, daca in ziua respectiva - si chiar cu mai multe zile in urma – ti-a atras atentia o pisica (chiar la TV fiind sau intr-o foto), sau te-ai jucat cu una, sau ai dat cu pietre dupa ea s-ar putea sa-ti apara in vis si nu va insemna nimic mai mult decat ca acea pisica a avut o influenta mai mare asupra subconstientului tau, imaginea acesteia facandu-si loc acolo.

Daca iubesti pisicile, daca ai una, daca iti doresti una e foarte probabil sa visezi pisici si visele n-au alta interpretare decat ca iti doresti foarte mult o pisica, sau iti e foarte draga cea pe care o ai, sau te ingrijorezi pentru ea...

diferite rase de pisici desenate

In alte culturi, pisica e aducatoare de noroc - a se vedea Maneki Neko, Japonia. De ce n-ar fi si in cultura noastra?! Pentru ca nu avem o legenda despre o pisica binefacatoare?

Una dintre legendele japoneze ne spune ca a trait candva un senior foarte bogat, Ii Naotaka, pe care l-a prins o furtuna teribila si s-a adapostit sub un copac, langa un templu. Seniorul a vazut pisica preotului templului ca ii face semn si a urmat-o in interior. O clipa mai tarziu copacul a fost lovit de fulger. Din acel moment seniorul a devenit binefacatorul saracilor si a facut multe daruri si templului saracacios. Se presupune ca prima statueta Maneki Neko a fost facuta in onoarea acestei pisici.

De exemplu, daca visezi o pisica furioasa inseamna certuri; o pisica mieunand daca visezi inseamna calomnii de la oameni de joasa conditie sociala; pisica pe care o ucizi - primejdie evitata, daca o vezi moarta sau auzi ca a fost ucisa inseamna ca esti dependent de cineva, de ceva; cand visezi o pisica alintandu-se gandeste-te care dintre apropiatii tai e ipocrit. Daca pisica te muşcă poate fi vorba de lacomie sau frustrare; cand pisica in vis te zgarie inseamna ca esti pe cale de a fi inselat – dar, acum, depinde si ce parte a corpului zgarie/muşcă, e plasata pisica, pentru ca si partile corpului au semnificatii; de exemplu, daca te zgarie pe cap ar putea fi vorba de tatal tau, daca te zgarie pe mana dreapta poate fi vorba de frati, surori, un prieten, pe mana stanga copiii tai ar putea fi in discutie, amanta/amantul; piciorul drept: parintii si bunicii (cu referire la vreo femeie din viata acestora)… Si se mai tine cont si de culoarea pisicii din vis, pisica neagra fiind cea care prevesteste neplaceri mai mari decat cea alba, de exemplu, sau decat cea tigrata.

Daca visezi pisica in lumina semnificatia potential negativa e diminuata, daca o visezi in locuri intunecoase exprima lucruri rele.

Pentru semnele de Foc (Berbec, Leu, Sagetator), semnele de Apa (Rac, Scorpion, Pesti) si pentru cele de Pamant (Taur, Fecioara, Capricorn) pisica in vis simbolizeaza viclenia, ipocrizia, slabiciunea. Pentru semnele de Aer (Gemeni, Balanta, Varsator) e semn de noi cunostinte, atitudini pozitive, respectabilitate.

Unii asociaza obiectelor sau fiintelor din vis numere. Pisica, in unele opinii, are asociate cifra 6, care simbolizeaza si pantaclul lui Solomon (protectie antimalefic) si cifra 38, care e o cifra considerata bizara si pe care daca o visezi vineri inseamna pierdere de bani (daca visezi pisica intr-o zi de vineri, deci, ar putea insemna pierdere de bani).

Visele trebuie interpretate si dupa data (ziua, luna) in care le avem, asa ca nu e prea simplu.

Cum, de unde stiu toate acestea?! Am urmat cursurile facultatii de magie! Va mint! N-am urmat cursurile facultatii de magie, m-am nascut magician. Cum?! Iar va mint? Nu! Adica da, dar facultate de magie exista (scrie si pe stiri.acasa.ro), ca sa stiti! Obtineti diploma si veti vraji angajatorii si veti obtine exact locul de munca pe care il doriti si exact salariul la care va ganditi in momentul cand vine vorba despre salariu si bonusuri si asigurari si vacante si altele…

un grup de trei fete iesite din magazin cu sacosele pline de obiecte cumparate si fara bani

In universitatile din Marea Britanie exista si numeroase societati (grupari ale studentilor interesati de un anumit subiect), in care participantii au cursuri si evenimente de magie, existand chiar o conventie nationala, in care sunt prezenti magicieni din intreaga tara

Fratia Internationala a Magicienilor a dezvoltat o curricula de magie, care e alcatuita din 24 de lectii.

Dar poti urma in RO, cursurile Academiei de Magie (iluzionism), care dureaza un an.

Nu, nu veti invata sa dati in bobi dar s-ar putea sa aveti… noroc la poker. ;)


Despre Freud, Jung si parerea lor despre vise poate cu alta ocazie.

 Sa aveti vise frumoase!
Vezi si:

Secțiunea pentru comentarii este închisă.

27 de comentarii:

  1. Stiam ca atunci cand visezi o pisica e o femeie rea, un dusman.Cred insa in vise, de multe ori chiar s-au adeverit, sau mi-au oferit solutii.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se refera, simbolul, la o femeie din viata celui care viseaza sau din viata unor apropiati ai lui, dar poate fi avuta in vedere si "latura feminina", cand "visatorul" e barbat, sau feminitatea, cand e femeie cea care viseaza.
      Sunt oameni care ce viseaza noaptea se intampla mai apoi, dar aceste vise sunt rare - in general, cei care cred in simbolistica viselor isi "deschid" singuri calea spre reusita sau nereusita, actele si faptele lor fiind in functie de ceea ce cred ei ca inseamna visul. :)
      Pupici! Sa ai o saptamana super!

      Ștergere
  2. Fascinanta poveste, mi-a placut mult legenda Ii Naotaka. Interpretarea viselor e buna, mai ales daca-ti mai amintesti ce ai visat :) eu rar imi amintesc.
    Facultatea de magie... wow, asta e tare! parca ar fi o materializare a ideilor din Harry Potter!
    Sper ca taxele de studii sunt foarte mari la Academiei de Magie, nu de alta dar vrajitor nu poate sa fie oricine! ;)) Ce s-ar întâmpla daca pe lume ar fi tot atâtia vrajitori cât ingineri sau economisti! ☺
    Superb subiect, excelent tratat! te pup
    O seara faina! pupici colegelor de apartament ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place legenda! :) Si nu prea inteleg: cand pisica e "de bine" la unii de ce n-ar fi la toti?! :) Dar, de fapt, pisica poate fi "semn rau" sau bun in functie de context. :)
      Rar imi amintesc si eu visele! :)
      N-am idee ce taxe sunt, dar cred ca vor sa dezvolte, din nou, "fratia magicienilor din RO", pentru ca exista si un Teatru de Iluzionism (zilele trecute am aflat). :)
      Multumesc pentru apreciere!
      Multumim! Pupici cu drag!

      Ștergere
  3. Fain articolul tau !
    Un inceput de saptamana plin de optimism!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, la fel, Iulisa!
      Sa ai o saptamana faina-faina!

      Ștergere
  4. legenda faina, pozitiva, mi-a placut pentru ca imi sunt dragi pisicile...
    pisica este asociata de cele mai multe ori cu ipocrizia,smecheria, inselatoria...aceasta incarcatura negativa ii este atribuita, pe nedrept si in vise...
    nu doar cainii sunt animale dedicate stapnilor, asa sunt si pisicile doar ca ele mai pastreaza in gena lor aroganta marilor feline care traiesc in salbaticie...nu oamenii le-au domesticit, ele au ales sa se "lipeasca" de oameni :)

    pup Diana, o saptamana faina iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi sunt dragi pisicile! iar cand e vorba despre vise cred ca ceea ce gandim despre acestea e mai important decat ceea ce simbolizeaza si ne-ar putea "aduce".
      Incarcatura negativa ii este atribuita in general de cei care scriu "dictionarele de vise" - daca ar sta cineva sa analizeze un vis per ansamblu (cum se face) ar constata ca negativ nu e neaparat rau. :)
      Oho! Si ce aroganta au pisicile! :)) Dar ce faine sunt! :) Au stiut ele cum sa obtina "beneficii" fara sa se agite prea mult. Dar si cat sufera unele din cauza "necoptilor la minte". :(
      Pupici! Multumesc! Sa ai o saptamana frumoasa!

      Ștergere
  5. Am visat ca cineva mi-a dat sa tin in brate o pisica birmaneza,dupa o vreme a inceput sa miaune si sa se zvarcoleasca.Am pus-o incet pe jos si am observat ca i-au picat picioarele din spate,ca unei jucarii..m-am speriat si m-am trezit...tin minte ca m-am vazut in oglinda cu pisica in brate si am observat o pata neagra pe urechea mea ca o arsura sau un semn din nastere...imi poate spune cineva ce semnifica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Visele nu au certitudine absoluta; sunt mai degraba reminiscente sau reflectari ale preocuparilor noastre decat semne. Se zice ca asa-numitul vis-oracol are loc intre orele 3 si 7 dimineata, dar pentru o interpretare "corecta" trebuie mult mai multe informatii: ziua in care are loc visul, luna, zodia celui care viseaza si mai multe altele.
      Ca (un fel de) puncte de referinta…
      Oglinda in vis se refera, in general la modul in care te percepi, esti perceput de altii sau vrei sa fii perceput. Pisica se poate referi la o femeie din viata ta, dar si la creativitatea, la puterea ta. A mieunat si s-a zbatut: certuri cu o persoana apropiata si calomnii, de la apropiati (aveai pisica in brate). Faptul ca te-ai privit in oglinda (nu ai nimic sa-ti reprosezi), ai lasat pisica din brate = ai lasat “neplacutul”, i-au cazut picioarele din spate = si-a pierdut forta inseamna ca toate vor trece cu bine. Faptul ca pisica e birmaneza – o pisica ce are blana deschisa la culoare - inseamna ca nu sunt lucrurile chiar asa rele cum, poate, par. Pata neagra de pe ureche – legata de restul visului - se poate referi la pierderea sigurantei de sine intr-o anumita chestiune, la umbrirea unei bucurii sau ar trebui sa te gandesti la ruperea unei relatii cu o persoana care te-a dezamagit sau care nu se poarta prea frumos cu tine.
      Un vis e doar un vis; are doar importanta pe care i-o dam... :)

      Ștergere
  6. Azi noapte am visat ca eram in fata unei scari de bloc,iar pe banca din fata blocului era o pisica alba care statea incolacita si parea bolnava.eu mai aeram cu cineva ,nu stiu cine,si s-a apropiat de pisica si a dat s-o mangaie si atunci am vazut ca era ranita parca sub blana,parea ca are sange,puroi.....oricum era bolnava ,asa parea.si parca a mieunat si eu ii ziceam persoanei respective sa nu puna mana pe ea si a atins-o parca o data......eu sunt nascuta pe 29 iulie 80.ce crezi ca inseamna? plus ca am visat ca parca vorbeam cu primarul orasului,el era in capul unor scari...iar cand l-am vazut m-am dus sa vorbesc cu el.....am avut ceva vise azi noapte

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O pisica alba in vis inseamna (si) iluzii, credinte false; fiind ranita s-ar putea "traduce" ca vei descoperi falsitatea. Pisica ce miorlaie in vis poate insemna barfa cuiva, sau discutii despre tine (in visul tau e posibil sa fie despre altcineva – pentru ca o alta persoana a incercat sa o mangaie – poate ca tie ti s-a povestit ceva despre altcineva si e posibil sa fie minciunele sau exagerari cele ce ti s-au spus). Pentru cei nascuti in semn de foc (Leu, in acest caz) pisica in vis arata neplaceri – neplacere poate fi si... patarea unei haine. :)
      Primarul poate reprezenta un "oficial", in general; faptul ca ai urcat scarile spre acesta poate insemna ca reusesti in ceva ce ti-ai propus (sau in care ai probleme) si care are, macar tangential, legatura cu autoritatile sau cu o persoana cu anumita "autoritate oficiala" – ar putea fi si profesor, de exemplu, sau seful)

      Te rog sa nu iei cuvintele mele ca "litera de lege". Visele oracol sunt foarte rare...
      Oricine poate interpreta un vis daca are rabdare (exista online dictionare de vise) – si timp, pentru ca trebuie analizate toate imaginile mai persistente din vis = ce inseamna fiecare; trebuie avute in vedere orele la care au loc visele, dar cel care viseaza si vrea sa isi talmaceasca visul trebuie sa fie sincer cu el si sa analizeze anumite lucruri: daca a mancat prea mult sau prea putin inainte de a merge la somn, daca a vazut vreo pisica (in acest caz) sau daca a auzit vreuna miorlaind (poate fi auzit miorlaitul in somn si nu constientizam ca l-am auzit); in vise se "agata" o multime de ganduri, imagini, sunete de peste zi si e destul de greu de talmacit un vis in cinci minute si trei cuvinte.
      Numai bine iti doresc! :)

      Ștergere
  7. Eu visez frecvent că ţin în braţe o pisică. Într-unul din vise ţineam în braţe o pernă pe care se afla o pisică şi oriunde mergeam luam şi pisica cu tot cu pernă. În alt vis pisica din braţele mere era neagră şi de mari dimensiuni. Înainte să aflu că sunt însărcinată am visat pisici. Chiar în sarcina cu cel de-al doilea copil am visat că îmi era teamă că se va apropia de mine o pisică neagră, mai mare decât una obişnuită. Aceasta chiar începuse să se îndrepte către mine. După aceea am aflat că sunt însărcinată. În realitate sarcina m-a luat pe nepregătite. Aveam alte proiecte şi nu-mi doream o nouă sarcină. Chiar şi când a rămas sora mea însărcinată (şi eu nu ştiam), tot o pisică am visat, una galbenă şi agitată, care alerga printre scaune. Altă dată am visat o pisică mare cu dantură umană, care rânjea la mine. M-am depărtat uşor, pentru că am înţeles că nu era bine. A doua zi la serviciu am constatat că două colege s-au sfătuit între ele şi au ajuns la concluzia că eu trebuia să fac ceva în plus, că ar fi treaba mea. Ultima dată, mă ascundeam de nişte dinozauri, de dimensiune umană, cu trompe cu care ucideau tot ceea ce mişca (visul pare lipsit de importanţă, dar eu cred că are). Eram într-o casă, la parter. Mi-am amintit în vis că m-am mai întâlnit cu această situaţie şi că ştiam cum să procedez: trebuia să stau nemişcată. M-am ascuns după uşa unei toalete şi mi-am sfătuit unul dintre copii, care era cu mine, să nu se mişte. Când am apreciat că pot pleca, am ieşit şi am urcat la etaj. Acolo erau mama mea, sora mea şi cei doi copii ai mei. Le-am explicat ambilor copii ce trebuie să facă, dar ei voiau sa se uite la tv. Ma ascunsesem in lada unui pat cu mama şi am încercat să-mi iau şi copilul cel mic cu mine, dar a început să ţipe, i-am acoperit gura, dar nu am reuşit să-l fac să tacă. La un moment dat a intrat un dinozaur în halat alb. Mă văd în lada patului cu o pisică tărcată în braţe. O sărutam pe cap. Dinozaurul era o femeie în mintea mea. M-a întrebat ceva, dar eu am rămas nemişcată. A insistat să îi răspund. I-am răspuns până la urmă. Nu ştiu ce m-a întrebat şi nu ştiu nici ce i-am răspuns. S-a uitat la mâna mea, mai exact la degetul arătător şi mi-a spus: "A, ai cinci." După care, în timp ce pleca de lângă mine, mi-a spus: "Să ştii că Mirela este un nume bun." Mirela este numele meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ori iti plac pisicile foarte mult ori le detesti cu pasiune. :) Dinozaurii in vis nu am idee ce inseamna dar daca te-ai uitat la desene animate cu ei sau la vreun film, e posibil sa fie si acesta motivul pentru care ai visat dinozauri (nu se stie cum reactioneaza imaginile stocate in memorie, si nici cand si cum se pot manifesta).
      In ansamblu - sa zic asa - pare ca ai unele temeri (legate de familie, de profesie - loc de munca; faptul ca te ascunzi la un moment dat poate insemna ca nu te-ai hotarat sa iei taurul de coarne intr-o anumita chestiune), poate unele probleme (cine nu are?) :) dar faci cum faci si te descurci.
      Pisica neagra in vis poate fi o referire la "fiinta interioara" - in acest caz constientul si subconstientul isi "manifesta" starea conflictuala - nu erai pregatita pentru un copil dar il doreai (cam in acest sens).
      Pisicile nu miauna in visul tau, deci nu e vorba despre vreun avertisment; daca nu esti nascuta in una dintre zodiile de Aer (Gemeni, Balanta, Varsator) pisica pe care o porti in brate, pisica ce-ti tot apare in vis sub diferite culori ar putea fi despre o persoana nu tocmai sincera care e foarte aproape de tine sau, faptul ca o tii in brate, dar pe o perna, ar putea fi semnul vreunei afectiuni (care nu e grava - perna intre tine si pisica - raceala sau ceva de genul).
      Pentru a talmaci corect (un fel de a spune) :) un vis, trebuie sa iei in considerare si semnificatiile altor elemente care apar: perna, medic, copil etc., dar mai ales sa tii cont daca in stare de veghe vezi imagini cu pisici, medici...
      Numai bine iti doresc!

      Ștergere
    2. Multumesc, Diana! Apreciez ca ai raspuns. Cred ca ai dreptate: Uneori e teama, alteori reprezinta o persoana care minte sau omite sa comunice niste informatii. Multumesc.

      Ștergere
    3. Si eu iti multumesc.

      Ștergere
  8. Buna, Diana! Revin și te rog, dacă știi, vrei și poți, să-mi spui ce inseamna când visezi că mergi la mare, te vezi pe nisip sau că mergi la un restaurant la mare, dar nu vezi marea. Apoi visez că stau la plaja pe o fâșie de plaja ca o peninsulă. Plaja e aglomerata. Pe margine e apa, dar nu e marea. Cumva e curgătoare. Mașinile merg prin apa, pe margine. Eu și soțul meu ne facem griji de cum vom ieși de acolo, de pe plaja. In mintea mea era și mașina noastră în zona. Era că si când nu puteam ieși de pe plaja cu mașina noastră. Cumva soțul meu a rezolvat și urma să fim ajutati de o mașină mai puternică. Asta visez de trei zile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Mirela!
      Nu ma pricep - in adevaratul sens al termenului - sa interpretez un vis, dar din ceea ce mai stiu, apa curata, limpede, e semn de bine (armonie, liniste). Apa reprezinta starile interioare: o apa agitata poate insemna "agitatie sufleteasca", de exemplu. Ideea ca nu poti iesi de pe plaja poate insemna un impas in viata, o dilema, o hotarare mai greu de luat... sau un eveniment care ti-a produs emotii puternice. La aspecte ca hotarari de luat, examene de sustinut se refera si marea, ca apa in vis.
      Despre nisip nu stiu ce sa zic. :)
      Pe scurt, cred ca visul tau se refera la o situatie pe care trebuie sa o depasesti, sa te hotarasti la ceva sau... visul e urmare a unor emotii cu privire la un examen (in sine sau ca idee).
      Zile senine iti doresc!

      Ștergere
    2. Mulțumesc, Diana! In realitate vreau sa fac altceva în viața. Vreau o schimbare. Acesta este impasul.

      Ștergere
    3. Cu placere, Mirela! :)
      Schimbarea la care te gandesti, pe care o doresti, cred ca e generatoare de emotii puternice - nu e o hotarare usor de luat mai ales daca schimbarea dorita e una radicala, si vine cu multe intrebari. Toate gandurile care ne macina peste zi sunt, cumva, "eliberate" in timp ce dormim, prin vise.
      Iti doresc mult succes!

      Ștergere
    4. Am așteptări poate prea mari de la ceea ce vreau sa fac. Nu mă pot abține și trebuie să-ți spun și ce am visat in noaptea asta. O parte. Am aflat că un sat se inundase și m-am dus sa vad. Pe un drum de tara era apa. Îmi ajungea până mai sus de glezna. Se spunea că satul se inundase cu apa cu var. Apa era curata și limpede. Se vedea că la mare in Grecia. Vedeam pământul de pe drum care era de culoarea nisipului. Mergeam prin apa aceea cu plăcere până când s-a terminat zona inundată. M-am întors, iar apa fusese absorbita de pământ. Parcă nici nu fusese. Nu era noroi. De asta ce zici?

      Ștergere
    5. Asteptarile prea mari pot fi cauza unor vise pe care sa le tii minte la trezire - creierul cauta, febril, raspunsuri, solutii. :)
      Cred ca visul recent este influentat intr-o msura mare de ceea ce vezi la TV sau auzi in discutii - sunt foarte multe vise pe care le avem sub diferite influente si acestea, in general, nu au "valoare", fiind doar reactia creierului la ceea ce ochii vad si, uneori, e greu de inteles de ce se intampla una sau alta in jurul nostru (sau ceea ce vedem ne afecteaza intr-un fel si in somn... ne eliberam)
      Varul poate insemna modificari intervenite in viata ta (sau a altora) fara a dori aceste schimbari - in zonele inundate, de exemplu, viata oamenilor a fost schimbata fara voia lor; apa limpede e semn ca totul va fi bine, in final.
      Visele sunt simboluri si le putem interpreta si fara un "dictionar de vise" - de exemplu, varul e si dezinfectant = nu va fi o epidemie. :)
      Var in apa poate insemna "var stins" si ca simbol in vis poate insemna aparitia unor modificari (nedorite - ceea ce nu inseamna, neaparat, rau) in viata ta (avand in vedere ca apare si nisip si apa - elemente pe care le visai aproape regulat)
      Zi frumoasa iti doresc!
      P.S. Nu toate visele "inseamna" ceva despre ceea ce poate urma - din punct de vedere psihologic visele "vorbesc" mai mult despre starea noastra: framantari, dureri, tristete, bucurie, sunt "un rezultat" despre ceea ce vedem sau auzim sau ne imaginam sau citim... Cand ne amintim visele se poate spune ca odihna nu este una profunda, de exemplu.

      Ștergere
    6. Diana, îţi mulţumesc pentru amabilitate şi răbdare!

      Ștergere
    7. Cu placere, Mirela! :)
      Succese!

      Ștergere
    8. Am avut si eu un vis ciudat cu o pisica. Era o pisica gri, cu un ochi albastru si altul galben. Pisica se uita la mine, iar ochii isi schimbau culorile, cel albastru devenea galben si viceversa. Si faceau asa ca becurile de Craciun. Si cu toate astea era o pisica adevarata si nu o jucarie. M-am trezit din vis pe la 3-4 dimineata. Oare sa aiba legatura cu mine? In viata reala sunt surda complet de o ureche iar la cealalta mai am cateva resturi de auz. Partea cu ochii schimbandu-se nu mi-o pot explica. Că pisicile sunt surde la urechea cu ochiul albastru, asta o stiu si eu. A si, am uitat sa mentionez, pisica era culcată și ședea liniiștita. Oare ce poate fi? Sunt Fecioara cu ascendent in Scorpion.

      Ștergere
    9. Buna, Theodora!
      Nu ma pricep la talmacierea viselor, dar din ceea ce mai stiu, din ceea ce am citit, incerc sa ofer o idee despre ceea ce ar putea insemna visul tau.
      Visul poate face referire strict la ceva ce s-a intamplat chiar si numai cu o zi inainte, deci nu e, neaparat sa fie in discutie o chestiune de lunga durata.
      Pisica in vis e semn bun pentru semnele astrologice de Aer: Gemeni, Balanta, Varsator. Fecioara e semn de Pamant (e intre semnele... incapatanate) :) Poate fi vorba despre despre viclenie, ipocrizie, slabiciune.
      Fiind gri, pisica ar putea insemna ca esti intr-o situatie nu tocmai clara - intr-unul din domeniile vietii, sa zic asa. Semnificatia culorilor ochilor: galben, de regula, e culoarea utilizata cel mai adesea pentru a semnaliza pericole (aici nu in sens strict de pericol, ci, probabil, piedici, dificultati, neintelegeri); albastru e culoarea seninatatii, in general. Faptul ca alternau culorile poate insemna ca situatia despre care ar putea fi vorba nu este una total neplacuta, doar ca exista unele "hopuri" pentru a merge mai departe, pentru a schimba in bine ceva. Poate ca ai pareri diferite de ale altei peresoane de sex feminin, poate aveti neintelegeri, alta viziune asupra unei situatii etc.. La fel de bine s-ar putea sa fii in contradictie cu tine. :)
      Pisica e linistita = situatia nu e grava, e rezolvabila.
      Am scris "situatie", dar poate fi vorba despre gandurile tale cu privire la tine, la viata ta, dar si gandul unei persoane de sex feminin la tine = incearca sa-ti puna piedici intr-un proiect sau ceva de acest gen sau e vorba doar despre invidie nemanifestata (ocazionala) care alterneaza cu sentimente bune pentru tine. Ar putea fi vorba despre cineva care se gandeste de bine la tine, dar - cum am scris mai sus - poate ca te invidiaza sau poate ca te considera "neplacuta" in anumite situatii (adica, o enervezi in unele momente) :) - acelasi lucru ar putea fi valabil cu privire la tine in relatie cu alta femeie. Ganduri contradictorii poti nutri tu, faţă de tine, de ceva din viata etc..
      Pe scurt: neintelegeri, contradictii, nimic de nerezolvat cu istetime (pisica e o fiinta inteligenta si, in vis, se poate referi chiar la persoana care o viseaza, pisica reprezentand si "latura feminina" - indiferent ca persoana care viseaza e femeie sau barbat). Poate ca te opui, cumva, unei schimbari, te incapatanezi in ceva si de aici neintelegerile (sau alta persoana are aceste manifestari in relatia cu tine).
      Ceea ce am scris mai sus nu e "litera de lege"; este talmacirea pe care am dat-o visului tau "urmarind simbolurile" si straduindu-ma sa n-o lungesc prea mult. :)
      Numai bine!

      Ștergere
  9. Buna ziua am visat si eu asta noapte o pisica gri,foarte calma si linistita care imi vorbea despre un baiat care am avut o legatura cu el in zilele astea dar sa terminat.Era intinsa jos pe o perna aceasta pisica si se uita la mine si ma intreba cine iti lipseste iar eu i-am raspuns ca imi lipseste el...sa uitat la mine pisica si ma intrebat il iubesti?si eu i-am spus da...iar ea a repetat dupa mine il iubeste pe C....iti lipseste...si apoi m-am trezit...vroiam sa stiu ce semnificatie are daca se poate.Eu sint varsator si el Balanta...multumesc

    RăspundețiȘtergere