2017-06-01

Ora 3 dimineaţa – 3 AM

Când ceasul se apropie de ora 3 AM ceva ciudat se întâmplă in jurul nostru. Vălul dintre cei vii şi cei morţi devine mai subţire, permiţând trecerea liberă între cele două dimensiuni. Demonii, fantomele, creaturile interdimensionale se strecoară in lumea celor vii, creând haos şi chinuind oamenii care dorm...

Xavier Remington, fondator şi preşedinte al ”Mystic Investigations” declară: Legenda spune că atunci când te trezeşti exact la ora 3 AM, fără vreun motiv anume, într-o stare de teroare, diavolul ţi-a făcut o vizită, la propriu sau in vis.

Cu ocazia unei ediţii Miercurea fără cuvinte am fotografiat doi melci, iar titlul postării a fost Dimineaţa devreme sau noaptea târziu? 3 a.m (aproximativ ora la care am fotografiat melcii - nu m-am trezit atunci, ci nu dormeam). Cineva care a văzut postarea m-a informat că ora 3 dimineaţa este considerată oră... demonică. Şi mi-a adus câteva argumente. Ok! Mi-am zis să caut ceva informaţii – nu pentru că aş crede că ora trei dimineaţa e demonică, ci pentru că e o nouă superstiţie despre care aud. E o credinţă, perfect! N-am nimic de obiectat, dar am vrut să aflu ce stă la baza acestei credinţe. Această postare este şi un răspuns pentru persoana in cauză.

Ce-am aflat despre ora 3 dimineaţa...
Ar fi ora diavolului, ora la care strigoii ies să caute victime, ora la care vrăjitoarele fac farmece.
La ora 3 AM forţele demonice au o putere mai mare.

Alţii spun că ora este de bun augur pentru trezire, atunci când e cu două ore înainte de creşterea intensităţii luminii soarelui (când soarele răsare la ora 5 AM, evident). Sunt cercetători care afirmă că ora 3 AM este una perfectă pentru începerea activităţii in cazul celor care au adormit seara devreme. Este un foarte bun moment pentru rugăciune şi meditaţie. De exemplu, puja (ritual religios hindus) efectuat in acest moment va fi încununat de succes; puja însemnă a onora, a aduce respect sau ofrandă superiorilor sau zeilor.
Conform Kundalini Yoga - influenţată de Shaktism şi Tantra – se consideră că cele câteva ore dinaintea răsăritului soarelui sunt “ore divine”. Sādhanā (literar s-ar traduce prin “un mijloc de a realiza ceva” şi este o practică spirituală) practicată în aceste ore dinaintea rasaritului oferă cele mai bune rezultate şi faptul că mulţi oameni se trezesc în acest timp este de fapt un apel al universului de a se trezi pentru rugăciune şi meditaţie.
₪₪₪
In mitologia românească strigoii sunt sufletele rele ale unor morţi, despre care se spune că ies noaptea din mormânt şi se transformă într-un animal sau într-o apariţie fantomatică pentru a face rău celor vii. Cuvântul derivă din ”strigă”, care îşi are originea in italienescul strega (vrăjitoare).
Nu ştiu foarte multe despre această credinţă dar din câte am citit nu am dedus – şi nu scrie nicăieri clar – că strigoii ar ieşi la ora 3 dimineaţa.

Vrăjitoarea, in credinţa populară, este persoana care poate vindeca şi/sau poate aduce nenorociri. Ora 3 AM ar fi cea mai potrivită pentru magia neagră - pentru că nu există cineva care ar putea vedea - dar, din câte am citit despre această credinţă (şi am văzut filme), ritualurile vrăjitoarelor (acceptând ideea - imaginându-ne - că ele există!) au loc la diferite ore din zi şi din noapte, in funcţie de rezultatul pe care îl doresc. In credinţa catolicilor ora vrăjitoarelor ar fi 12 AM – între ora 12 AM si 1 AM. nu există servicii religioase in bisericile catolice, şi nici rugăciuni ale feţelor bisericeşti. Doar un gând: dacă ar fi certă aceasta idee a ”orei vrăjitoarelor” sunt sigură că preoţii ar fi programat o sesiune de rugăciuni şi pentru acest interval (desigur, dacă nu există iar eu habar n-am - scriu doar ce-am citit la alţii!).

Sintagma ”ora diavolului” se aplică nu doar orei 3 AM, ci şi orelor 2:33 AM, 3:30 AM, 3:33 AM – ore la care, se zice, au loc unele fenomene paranormale şi oamenii sensibili le percep mai mult şi au de suferit; sunt, de asemenea, considerate a fi momente ”cu ghinion”, in sensul că pot apărea diferite neplăceri: bebeluşul începe să plângă, computerul se blochează, au loc mai multe infracţiuni etc. Nu ştiu dacă a făcut cineva astfel de statistici, nici chiar cu privire la infracţiuni, dar la mai multe infracţiuni mă pot gândi că ar putea avea loc, in ideea că ora 3 AM este considerată o oră de vârf a nopţii, ora la care somnul oamenilor e profund.

Unii oameni afirmă că se trezesc regulat la ora 3 AM, transpiraţi, confuzi, agitaţi. Unii cercetători au găsit o explicaţie medicală pentru trezirea unora in jurul orei 3 dimineaţa – fără a avea vreo necesitate fiziologică: sunt dintre cei stresaţi, care suferă de insomnii sau din cauza preocupărilor cotidiene, iar vedeniile pe care se întâmplă ca unii să le aibă la ora 3:33 AM sunt puse pe seama unor afecţiuni mintale. Despre cei care se trezesc regulat in intervalul 1 – 3 AM se spune că organismul îi avertizează cu privire la unele afecţiuni ale ficatului, acest interval orar fiind vârful energetic al organismului in lupta cu toxinele din corp.
Se pare că spitalele şi centrele de îngrijire medicală raportează cele mai multe decese ca întâmplându-se între 3 şi 4 AM, riscul crescând spre ora 4 pentru că atunci sistemul imunitar este mai slăbit ca in alte perioade de timp, tensiunea arterială este şi ea scăzută şi, cel mai probabil, scăderea tensiunii arteriale face şi ca oamenii să se trezească in acest interval şi să se simtă neliniştiţi şi nervoşi; in plus, hormonii care au legătura cu somnul au un nivel scăzut.   

Cel care se trezeşte la ora 3 dimineaţa ar trebui să stea in pat şi să încerce să doarma, pentru a evita orice neplăcere. E cât se poate de firesc ca cei care se trezesc la o astfel de oră să nu se simtă tocmai bine - somnul e dulce la acea oră.

Creierul uman îşi încetineşte activitatea când ne pregătim de somn, de la starea Beta – treaz – trece in starea Alpha, când începe relaxarea, şi apoi in starea Theta, când omul este între starea de veghe şi adormire. Următorul pas este starea Delta, când omul e complet adormit şi începe să experimenteze starea REM. Când doarme, omul parcurge aceste stări de mai multe ori.

Oricum, nu există dovezi ştiinţifice clare că s-ar întâmpla ceva deosebit la această oră 3 AM – omul este in starea de REM (Rapid Eye Movement), caracterizat prin mişcarea rapidă a ambilor globi oculari – e o stare de somn profund, când reflexele şi tonusul muscular dispar; e perioada când se produc visele. Cei care se trezesc la această oră pot simţi că le este frig (in folclor frigul fiind un semn că in zonă s-ar putea afla o… fantomă sau un spirit), pentru că temperatura corpului este uşor neregulată in acest ciclu de somn. In acest tip de somn activitatea creierului e scăzuta, la fel şi ritmul cardiac ş.a., deci e firesc ca cel care se trezeşte brusc să se simtă, cumva, ciudat. Un mucalit ar întreba: de ce se trezeşte brusc, făra explicaţie? Ce să răspund?! :)) Explicaţii logice sunt, dar fiecare argument are contraargument.

Ora 3 AM este considerată o oră neprielnică pentru vizionarea anumitor filme, pentru a nu deschide ”poarta demonilor”. In filmul ”The Conjuring” (2013), de exemplu, ceasurile din casă se opresc in fiecare noapte la ora 3:07 AM şi totul o ia razna din acel moment. In filmul ”The Exorcism of Emily Rose” (2005) protagonista simte un miros de ars in fiecare zi la această ora 3 AM şi are parte de evenimente inexplicabile - in acest film preotul care face exorcizarea afirmă că ora 3 AM este ora diavolului, oră pe care spiritele rele o folosesc pentru a râde de Sfânta Treime.

E deja clar că filmele sunt cele care duc la apariţia a fel şi fel de legende urbane, şi tot prin ele se  răspândesc anumite legende urbane.

Exorcismul (legare prin jurământ) este o practică străveche, care face parte din sistemul de credinţe al multor culturi şi religii. E o practică de alungare a demonilor sau altor fiinţe spirituale despre care se presupune că şi-au găsit sălaş (recipient) in unele persoane, numite posedate.

Filmele The Exorcism of Emily Rose (2005) şi Requiem (2006) au la bază cazul real al unei tinere catolice care a trăit in Bavaria, Anneliese Michel (n. 21.09.1952 – d. 01.07.1976). Trei dintre mătuşile ei erau călugăriţe şi tatăl studiase pentru a deveni preot. S-a crezut despre Anneliese că este posedată şi a fost supusă unui ritual de exorcizare, in anul 1975, şi după un an a decedat. Părinţii şi preoţii au fost acuzaţi de omor prin imprudenţă (ucidere din culpă).
La vârsta de 16 ani fata a avut un episod epileptic şi a fost diagnosticată cu epilepsie la nivelul lobului temporal (manifestată şi prin lipsa de cunoaştere a mediului familial), care a determinat o depresie gravă şi fata a fost tratată la psihiatrie. Pe la vârsta de 20 de ani a început să simtă repulsie pentru diferite obiecte religioase (familia ei fiind una profund credincioasă) şi a început să audă voci. Starea i se tot agrava şi a refuzat medicaţia până a ajuns in pragul sinuciderii. Au ajuns la concluzia că e posedată aşa că au apelat la un preot; doi preoţi au primit aprobarea episcopului local şi, cu acordul tinerei, s-a trecut la exorcizare, in 1975. Ritualul a fost executat in secret (cum ceruse episcopul) timp de 10 luni. După ce fata a murit, părinţii şi cei doi preoţi au fost judecaţi pentru ucidere din culpă şi condamnaţi la şase luni de închisoare. Anchetatorii au descoperit că fata era deshidratată şi subnutrită. Cazul e citat ca exemplu de boală mintală, neglijenţă, abuz şi isterie religioasă.

In filmul The Conjuring, unde ceasurile se opresc, zilnic,  la ora 3:07, exorcizarea – reuşită de această dată  – este făcuta de unul dintre soţii Warren, Ed (soţia Lorraine) – specialişti in activităţi paranormale, filmul fiind făcut după unul dintre cazurile lor (el a decedat in anul 2006).

De-a lungul secolelor s-a practicat la greu exorcizarea deşi posesia demonică e departe de a putea fi testată sau evaluată – şi cu atât mai puţin poate fi dovedită – dar multe persoane care aveau nevoie urgentă de ajutor medical au murit din cauza unei superstiţii preistorice. E de amintit şi cazul fostului călugar de la Tanacu (Vaslui), care, in anul 2005, a ucis o călugăriţă încercând să scoata demonii din ea.

Ca in toate superstiţiile, acelaşi lucru e de bine într-o cultură şi de rău in alta. Cumva, forţele se neutralizează.

₪₪₪

Ora 3 dimineaţa, după aniversarea a 20 de ani de căsătorie. Ea, veselă, strânge masa, fredonând. El, machit, picoteşte in fotoliu.
Ea: - Îţi aduci aminte, dragă, de-acum 20 de ani? Am ieşit din biserică...
El: - Ăhă...
Ea: - Eu am alergat in parc... Tu ai venit după mine...
El: - Ăhă...
Ea: - M-ai ajuns din urmă... M-ai strâns de mijloc...
El: - Da... Ştiu... Mai bine te strângeam de gât! Tot 20 de ani luam, da' măcar acum eram liber....

30 de comentarii:

  1. Nu știu daca ai facut bine sa pui bancul la final, acum va fi picatura de care se va lega orice om care citeste. Stiu asta din textele mele in care fac greseala, ca in final...sa anunt ca e cu la multi ani. E clar, nimic despre ce scriu, totul despre sarbatorit.

    Am citit cu mare atentie tot ce ai scris aici și am realizat cat de superficiala sunt - cred ca am mai zis azi asta la Ella - caci nu as fi fost atat de curioasa de explicatiile multiple gasite in urma unei asemeni documentari. Nu știam ca ora trei e ora demonica, stiam ceva de ora 12 - 1. Noi oricum ne culcam in jurul orei 2, pe la 1.30 mai precis și ma trezesc cam la 8 - 8.30...timp in care dorm bustean, dar simt și cand Mihai rade in somn sau pisicul vaneaza muste. Am avut insa si insomnii date de probleme, fara sa simt insa nimic ciudat in jur. Totuși, uneori parca mi se pare ca tata vine cand si cand la el acasa, dar asta nu o pot explica.

    Te pup, Diana si sa ai zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am ales sa copiez bancul pentru ca s-a pozitionat destul de sus "in cautari". Ai dreptate: tendinta majoritatii este de a "se lega" de final, in mare parte - aici, intr-un fel - poate e bine (sa nu le ramana in minte superstitiile despre ora trei). :)

      Nu esti superficiala! :) Ai lucruri mai interesante de facut, de scris, si nu ai curiozitati de genul acesta. :)
      Si eu dorm tarziu (noaptea tarziu sau dimineata devreme) :) si nu mi s-a parut a fi ceva in neregula in jurul orei 3. Si dorm bustean! Adica... la modul in care imi poate fi luat patul de sub mine si habar n-as avea. :)) Sau... motanul mi-ar rontai nasul si as vedea la trezire. :)

      "Vizitele" celor dragi e, cred, altceva. Sentimentul ca sunt prezenti cei care nu mai exista fizic in aceasta lume il am si eu uneori - ma multumesc sa il am si nu incerc sa il explic (poate as gasi o explicatie - am intels ca ar fi unele explicatii).

      Multumesc, Adriana. Zile fericite iti doresc, cu drag! Pupici! <3

      Ștergere
  2. Mai întâi mi s-a făcut pielea ca de găină când am citit atâtea "chestii" legate de ora 3, pentru că am avut o perioadă în care mă trezeam în jurul acestei ore, mai apoi m-am liniştit şi m-a amuzat bancul O seară frumoasă să ai, Diana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trezirea in jurul orei trei e data ca explicatie pentru unele "probleme" de sanatate (in sensul ca ficatul da semne de obiseala) sau nelinisti "acumulate" peste zi. Daca trezirea nu e cu "spaime"... nimic neobisnuit nu e. :)
      Multumesc, Dana. Zile fericite iti doresc!

      Ștergere
  3. Oké. Nu ma mai dau jos din pat la ora 3! Dar daca trebuie sa ... :))
    Si tu nu mai umbla pe strazi la ora aia ca apoi sa vii sa ne sperii cu bau-bau! :)))
    Pupici Diana! Seara faina! <3

    Buhuhu... Bau bau! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Necesitatile fiziologice nu intra la categoria "demonice". :)
      Gata! Nu mai umblu razna pe strazi la ora aceea! :)) Dar daca are nevoi catelul?! :)
      Multumesc, Ella draga! Zile fericite iti doresc! Pupici! <3
      Bau-bau! :))

      Ștergere
  4. Interesanta si documentata postarea,desi nu cred in astfel de manifestari
    la ore fixe,sau in puterea exorcizarilor,chiar de sunt facute cu buna
    credinta si convingere.Cauzele "posedarilor"cred ca sunt medicale...
    Lipsa Credintei adevarate in Cel de Sus si surmenajul,poate "crea monstri"
    Nopti linistite iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru apreciere, Natalia.
      Nici eu nu cred in "manifestari demonice" la ore fixe. :) "Posedarile" si eu cred ca sunt de natura medicala... Cu toate acestea, imi amintesc ca pe la varsta de 20 de ani am ajuns la "urgente" - mi s-a facut ingrozitor de rau (pe strada fiind) si nu-mi puteam da seama care ar fi cauza. Mi-au facut analize etc. si... nimic concret nu s-a descoperit. O batranica ce insotise pe cineva la spital imi zice ca-s "deocheata" (habar n-aveam ce inseamna) si ma roaga sa-i permit sa-mi "descante". Imi era asa de rau ca as fi acceptat orice. A facut ea ce-a facut - si eu cascam cu lacrimi in acest timp - si dupa ce a terminat a parut ca a luat raul cu mana... Nu primisem vreun tratament intre timp... M-am ridicat inviorata si am putut pleca acasa - impotriva recomandarilor medicului. O fi fost o coincidenta... Habar nu am ce a fost. Cert este ca, mai apoi, am "studiat" despre deochi. :) Si, intre altele, am aflat ca nici Dumnezeu nu pedepseste pe cel cu "ochi rau" (care deoache) pentru ca nu e vina lui - fiind, zice-se, ceva ce nu poate fi controlat. Si, uite asa, desi nu cred in fel si fel de superstitii, ajung sa am parte de lucruri pe care nu le inteleg. :)
      Multumesc! Zile fericite iti doresc!

      Ștergere
    2. E adevarat ca ti se face parul maciuca in cap cand e vb de ora 3 dimineata!Si mie mi se intampla fff des sa ma trezesc la diferite ore din noapte,din fericire nu am simtit nimic ciudat....

      Ștergere
    3. Cred ca e o ora ca oricare alta - cei care la ora aceea merg la culcare stiu bine asta. :)

      Ștergere
  5. Oare subiectele cu iz "demonic" sunt mai interesante decat cele cu iz, asa, mai angelic? Din cartea cu pisica lui Dalai Lama am aflat ca la ora 3 am acesta se scula si isi incepea meditatia. Asa ca o consider o ora benefica! La urma urmei, somnul ne reflecta gandurile premergatoare. Cum sunt ele asa este si el.
    Oricum, ai facut o documentare pe cinste.
    Un sfarsit de saptamana senin si frumos-frumos, Diana draga! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am scris si despre ora trei ca ora benefica pentru rugaciune si meditatie. Se pare ca, in functie de cultura, anumite chestiuni sunt considerate benefice sau malefice ceea ce, intr-un fel, ma face sa cred ca acele chestiuni sunt... neutre - in sensul ca nu-s nici bune si nici rele sau ca... se anuleaza reciproc, fiind doar ceea ce sunt: ore (in acest caz).
      Somnul meu este atat de adanc incat nu-mi amintesc decat foarte rar ceea ce visez si nu cred ca m-am trezit vreodata peste noapte (asta la vremea cand orele din noapte erau mai multe in timp ce dormeam). :)
      Multumesc si pentru apreciere si pentru urare, Suzana draga! Zile fericite iti doresc. Pupici! <3

      Ștergere
  6. te-ai documentat mult pentru postare ! felicitări !
    cam la Lună Plină şi la Lună Nouă dorm mai agitat, mă trezesc sau dorm puţin...
    fiecare - cu sau fără superstiţii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru apreciere, draga prietena-japoneza.
      Fazele Lunii sunt cercetate si de oamenii de stiinta - multi au ajuns la concluzia ca aceste faze ala Lunii ii afecteaza pe multi oameni (in diferite feluri), asa cum si presiunea atmosferica ii afecteaza.
      Zile fericite iti doresc!

      Ștergere
  7. Un articol bine alaborat, pe o temă foarte „specială”. Sunt atâtea credințe, superstiții, idei religioase sau pseudo-religioase, despre lucrările malefie în lumea noastră. Ore demonice, practici demonice, lucrări și incantații, oameni care cred sau care nu cred. Un melanj greu de explicat sau de lămurit. Sunt vechi de când lumea, așa că nu vor dispărea peste noaspte din mentalul colectiv al oamenilor. Asta și pentru că sunt atâtea cazuri reale, pe care nmeni nu le-a putut explica cât de cât... Cred că rămâne un subiect deschis. Mai sunt multe de spus pe această temă.
    Numai bine, dragă Diana și... nopți liniștite! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si pentru apreciere, Alex draga!
      Oh, da! Multe au ramas fara explicatii si, probabil, e si motivul pentru care superstitiile continua sa existe. Cred ca important este sa nu luam prea in tragic cele ce nu au explicatie si sa incercam a le explica tot prin ceva inexplicabil sau prin ceva care nu e valabil in toate cazurile. "Puterea gandului" o fi avand vreo implicatie... cand e vorba despre descantece, "vraji" si alte cele... :)
      Multumesc. Zile fericite iti doresc, cu drag!

      Ștergere
  8. Interesant ! Am ajuns aici sub îndrumarea spiritelor.. bune..sau..rele 🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A celor bune. :) Nu exista ore malefice - ceva rau/neplacut se poate intampla oricand, chiar daca pare ca cele mai multe crize le au - cei bolnavi sau cei hipersensibili - noaptea.

      Ștergere
  9. Buna, de ceva timp,mai bine zis de vreo patru nopti ma trezesc fara nici un motiv la ora 3:13...nu simt sa am nici o problema,doar ca ma ingrijoreaza putin acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate esti ingrijorata de ceva, in general... Poate ca adormi devreme si pe la ora aceea organismul simte ca e odihnit...
      Unii spun ca intre orele 3-5 dimineata sunt orele de "varf" pentru plamani, dar ai sti sigur daca ceva nu e in regula cu plamanii. 😊
      Cred ca nu e cazul sa te ingrijorezi - nu te gandi, inainte sa adormi, ca te vei trezi pe la trei...

      Ștergere
  10. Beți oricand vreți, dar nu în timp ce mâncați sau la mai puțin de o oră înainte și după masă.
    Între mese este ideal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, in timp ce mananc nu beau nici apa. 😊
      Ah. Va fi mai complicat dimineata, cu o ora inainte sau dupa, dar la pranz si seara e ok.
      Multumesc.

      Ștergere
  11. Nu intelege din ce cauza mi-ati sters comentariile, dar nici nu imi bat capul sa imi dau seama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh! Imi pare rau! Acum observ... Am rulat, la un moment dat, un program care semnalizeaza "legaturile intrerupte" = care nu duc nicaieri. Tot acum am observat ca fiind "unknown" nu exista un profil - e singurul motiv la care ma pot gandi pentru disparitia comentariilor. Nu aveam interes sa le sterg - din contra! Erau informatii interesante (si am raspuns la toate comentariile). Imi pare tare rau ca s-a intamplat asa. :(

      Ștergere
  12. Si eu am avut o intamplare demonică si la ora 3 dimineata eu am auzit un sunet de cuțit!!!!!!! Si imediat am inceput sa imi bag capul sub pătura dar apoi am auzit pași si in acel moment man speriat foarte rau asa ca eu m-am culcat instant

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Visele pot fi foarte ciudate, influentate de cine stie ce... 😊

      Ștergere
  13. Eu care ma trezesc la ora 3 si ma duc sa-mi fac cafea ,ma uit la tv ,pe telefon..N-am nici o treaba cu chestiie astea..🙌

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu, dar imi place sa citesc - si sa scriu - despre, cand am ocazia (sau dispozitia). 😊 Dar! Chiar putem avea convingerea ca lucrurile nu sunt si cum cred altii? 😊

      Ștergere
  14. What a wonderful researched post, dearest Di.

    I'm glad I found it and read all the interesting details you shared.
    Yes, 3 am is made out to be a demonic hour, but on the lop side it is also considered golden hour from 3-5 am, before sunrise and a perfect time to mediate and experience wonderful downloads from the divine.
    There are always two sides to the same coin, so why not have to sides to the ideologies that prevail.

    Last year for almost 10 months I would wake up between 3-4:30 unfailingly and I utilised that time to mediate. It was an incredible experience to do so.
    In fact if you read up most successful people in the world are up by 4/4:30 am and they start their day at early dawn in the wee hours of the morning - meditating, exercising, journaling etc. Michelle Obama is part of the 4 am club too.
    I used to do the same and the universe would give plenty of signs and messages at this hour.

    Of course a lot of people with anxiety, stress, trauma also tend to wake up at that time. I remember having had such an experience many years ago when I was unwell and anxious.
    I have also read a lot of people dealing with grief also wake up at that time. But it's upto you how you wish to utilise it. Last year when I woke up at those hours I was dealing with the grief of my only brother passing over.
    But i chose to use that time to fruitfully engage with the divine.

    Naturally waking up to mediate post 3 am is absolutely divine, having experienced the benefits of the same.
    Most sages, spiritual teachers and practitioners do wake up very early to mediate.After all it's so quiet at that time and is a perfect time to spend with oneself minus any interruptions.

    I miss waking up early. As early as 4:30 am, I used to go for my boot camp - work out classes outdoor a couple of years back, once upon a time. And when we went long distance cycling we used to also leave almost close to 4/4;30 am. It's a beautiful hour I believe. I do miss waking up early these days.
    I wake up only close to 6:30 am as I am usually up late reading. But i hope i am able to go back to my early morning schedule again sometime. If not 4 am, at least 5 am.

    I have a friend who wakes up at 3 /3:30 am to mediate for over 3 years now. And after she is done, she falls asleep again. :)

    The sharing about Emily Rose is quite a revelation to me. Thank you for the information as the film is so make-believe as are the stories and videos circulating on the internet. You would know better as you live there.

    I used to write a lot of fictional horror stories and also watch a lot of horror. Not anymore. I stopped enjoying them as I started mediating more and more. In some ways I'm glad. :)

    I love you dearly my friend and I hope to meet you some day real soon.

    Biggest biggest hugs and all my love and kisses, Di. xoxo <3 <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for your appreciation, dear Natasha, and for everything you have written here (and more). ❤️

      Ever since I know myself, I have liked the night more than the day, in the sense that when it gets dark I feel that I have more energy. I have the feeling that the night "feels" different at different times. Until midnight and shortly after, it's a kind of "restless night", as if the energies can't find their place. Around 3-4 in the morning she is completely licked, as if all nature sleeps and that peace creeps into my soul as well. Then, around 5 o'clock, the birds start to wake up - I really like that moment when a sleepy chirp is heard, then another, and then louder, as if the creatures greet each other.

      In my youth, it was two years when I started work at 5 in the morning. At 4:30 I was on the street. I can't describe the feeling! It was as if it was just me and Nature. I didn't like waking up so early in the morning and going to work, but I forgot the inconvenience when I got outside. I was walking, because the workshop was about 20 minutes walk away. When I got there I wasn't tired at all!

      Even Mircea Eliade was one of those who woke up in the wee hours and started working - Eliade is the author of the work "History of religions", which for a long time (maybe even today) the researchers of religions had as a consultative work.
      Maybe it just seems to me, but early in the morning it's like the spiritual world merges with the material world, it's like a corner rises from the vail that covers what we don't see but can feel.
      Exactly as you say: the universe gives us certain messages at that time. Is a perfect time to spend with oneself without any interruptions.
      I choose to believe that this hour, 3 in the morning, is auspicious, even if - as you have noticed - many "bad" things can happen. Maybe even these unpleasant moments are messages; maybe it happens then because we can more easily bear any pain - physical or emotional. I do not know...

      I still enjoy reading "horror" books and watching "horror" movies, but not as much as I did a few years ago - maybe because it seems to me that everything repeats itself at one time or another time, in another place, differently and there is no longer the "thrill of novelty".

      Love you too. 💕 The universe knows: anything is possible.
      I hug you dearly!
      My best wishes to you and your loved ones!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.