2018-03-29

Ziua internaţională a fumului şi oglinzilor

O altă sărbătoare neoficiala! Adică… Ziua internaţională a magiei cu fum şi oglinizi! Cum vine asta? Prea sigură nu-s! Ştiu că pe la noi există expresia “Totu-i fum!” Alţii au expresia “Fum şi oglinzi”. Se pare că e o referire la trucurile acelor “magicieni” care folosesc fumul şi oglinzile pentru a abate atenţia publicului de la trucurile pe care le fac. S-ar putea spune că este… ziua magicienilor.
De “fum si oglinzi” se folosesc azi şi politicienii de prin toate statele… Politicienii, dar şi avocaţii, ştiu să se folosească de “fum şi oglinzi” pentru a se asigura că nu pricepe toată lumea ce urmăresc ei, de fapt.
Cum se poate, oare, sărbători, aceasta zi?! Desigur, nu in sensul adevarat de “a sărbători”, dar ar putea fi un motiv de întâlnire cu prietenii şi de a ne da in spectacol cu fel şi fel de trucuri. Oare-mi mai amintesc ceva trucuri care ne distrau cândva? Acum chiar nu-mi vine ceva in minte! Ah, ba da! Un truc simplu: mişcarea unui ac pe masă, cu puterea minţii! Sau… puterea magnetului pe care-l mânuiesc sub masă in timp ce mă prefac că sunt concentrată şi cer spectatorului să se concentreze şi el la ac? Nu mai ţin minte! :)
Cu oglinzi şi fum magicienii obţineau efecte spectaculoase care-i lăsau pe oameni cu gura căscată! Azi nu prea mai ţin aceste trucuri! Azi nu-i mai poţi spune nici unui copil că fumul pe care-l dirijează cineva pe sub o uşă, in timpul unei şedinţe de… spiritism, este materializarea unei fantome. Acum, pentru trucaje, se folosesc hologramele.
Abracadabra

14 comentarii:

  1. Hello dear Diana!
    Such a special celebration indeed!
    I didn’t know!
    And a very impressive leather gun i saw at your past post!
    Have a lovely day! Hugs!
    Dimi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello dear Dimi!
      I discovered a site (is in Romanian):
      http://calendar.city-star.org/ro
      Thank you! :) The gun looks better in the photo. :)
      Have a lovely weekend! Hugs!

      Ștergere
  2. Sam Salabim! Hahahahaha....
    Imi placeau trucurile vechilor magicieni!
    Sa ai o zi frumoasa si îti doresc de acum un Paste fericit cu lumina în suflet! Sa sarbatoriti frumos! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sim sala bim! :)
      Si mie! Am fost "indragostita" de Merlin! :)) Mai apoi... de David Copperfield. :)
      Multumesc, Ella draga! Paştele cu bucurie sa va fie si distractia la max in... saptamanile de miere! <3
      Pupici! <3

      Ștergere
  3. Abracadabra! ☺
    legat de "fum si oglinzi" tocmai am vazut un mini-serial britanic "Requiem", p poveste din genul "supernatural & thriller" .Identitati furate, conexiuni spirituale, fum, spiritism si numeroasele oglinzi sparte... mie mi-a placut, are mult suspans si nu are scene de violenta.
    O zi minunata sa ai, Diana draga! imbratisari de la trio pentru trio <3
    PS: astazi la noi este Joia Verde - voi vopsi ouale ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abracadabra! :)
      Am vazut serialul, primul sezon (al doilea e anuntat pentru 2019). Episoadele 3, 4 si 5 le-am vazut "pe repede inainte" pentru ca mi s-a parut prea lent. Poate ca-mi voi aminti de serial in 2019, dar are foarte multe clisee. Am vazut The Omen (1976 si cel din 2006), Rosemary's baby, Bloody Mary s.a. (care sunt de referinta in materie). Serialul ar fi putut fi o miniserie super, daca nu chiar un film de cca doua ore-doua ore jumate. Ideea, insa, e faina, desi sunt mai multe filme cu si despre arhangheli incarnati.
      Multumesc, Carmen draga!
      Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio!
      P.S. Sunt sigura ca au iesit foarte fain ouale! Sunt curioasa ce voi reusi eu, pentru ca mama nu va fi acasa. :))

      Ștergere
  4. Mere-i gradina...:)
    Merci de informatie:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa-i?! :))
      Daca mai vrei... :)
      http://calendar.city-star.org/ro
      Cu placere. :)

      Ștergere
  5. Bună Diana!
    Interesant articolul,mulțumesc de informație!
    O zi frumoasă ca sufletul tău să ai!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga mea Elena!
      Cu placere. :)
      Iti doresc, cu drag, sa ai un weekend minunat! <3
      Imbratisari si pupici! <3

      Ștergere
  6. Faină sărbătoarea de azi. Mă tot gândeam cum de ai aflat de ea și mi-am adus aminte de calendarul despre care ziceai acum ceva vreme. Aș sărbători-o și eu cumva. Poate fac o magie spre seară pentru fiul meu. Văd eu ce mi-o trăzni prin minte. :) Să ai o zi magică, dragă Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand am "dat" de sarbatoare m-am intrebat: unde-mi sunt prieteni apropiati?! :) Da, stiu, sunt imprastiati prin lume... :) Ma bucur pentru ei, dar ieri nu ne-am putut distra cum o faceam pe vremuri cand descopeream fel de fel. :)
      :)) Ce fain suna! "Magie pentru fiul meu". Cred ca, oricum, esti zilnic magician pentru el. <3
      Multumesc, la fel, Dana draga!
      Zile senine iti doresc!

      Ștergere
  7. Vad ca te-ai pus pe scotocit tot felul de idei.
    M-a amuzat dispozitivul prezentat in Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_and_mirrors

    Daca nu ne mai 'auzim', un weekend minunat, Diana draga, alaturi de cei dragi! O sarbatoare de Florii aromata si sper cu soare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Culmea e ca nu le caut! :) Cand am dat de site-ul "calendar" cautam altceva. Hm! Serendipitate... :)
      :)) Fain dispozitiv! :) Uneori e de speriat pana unde poate ajunge naivitatea unor oameni! :) Sarlatanii au numai de castigat! Chiar si azi, in mileniul 3!!!, mai merg unii la "vrajitori"!
      Multumesc, Suzana draga!
      Zilele senine sa iti fie! Macar la voi sa fie soare - la noi au anuntat nori, dar... cine stie? Poate avem parte de magie si va fi soare! :) Pupici! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.