2015-11-17

Clubul cinefililor: Man Up

Dati-mi o comedie! Dati-mi o comedie! E tot ce reuseam sa articulez zilele acestea - cand simt ca ma copleseste tristetea caut filme de comedie sau de actiune sau citesc bancuri.
Aia nu, aia nu, aia vazut, aia nu… Si, in final, cineva m-a convins sa vad o comedie romantica! Comedie romantica?! A fost cea mai faina comedie romantica pe care am vazut-o vreodata! E drept, nu prea am inclinatie pentru filmele romantice in general, dar cateva comedii romantice bune am vazut - dintre toate, aceasta mi-a placut cel mai mult.

sursa
Man Up (2015), e un film britanic in regia lui Ben Palmer. Nu stiu ce sa scriu despre film…
Un el: Jack (Simon Pegg) si o ea: Nancy (Lake Bell); un el si o ea, ca in orice film romantic… El in varsta de 40 de ani, parasit de sotia care-l inselase si dupa care inca plangea, desi trecuse mai mult de un an - sau, poate, deplangea sentimentul pe care l-a cunoscut cand si-a intalnit sotia… Ea, o zapacita in varsta de 34 de ani, cinica, dezamagita dupa o relatie de sase ani si o pauza de relatii de patru ani.

Un el, o ea si o "intalnire oarba" sub ceasul din gara Waterloo, cu o carte anume ca semn de recunoastere.
Cand “astrele se aliniaza” in favoarea cuiva nimic nu le mai sta in cale celor pentru care “astrele lucreaza”. Ce frumos; nu? Se mai intampla. Jack intalneste "alta fata" si are cea mai amuzanta si nebuneasca zi din viata lui.

Un film despre “daca nu risti nu castigi”, un film despre a te prezenta asa cum esti, fara teatru, fara masca (de preferinta si fara minciuni, dar fara minciuna filmul n-ar fi existat); un film despre compatibilitate, un film amuzant chiar si in acele momente care, de regula, au prostul obicei de a fi  triste sau te arunca in borcanul cu melancolie. Replici spumoase, replici amuzante de la inceput pana la sfarsit - fara “timpi morti”, fara “sirop” prea dulce… Intensitate, viata, spontaneitate… “Sa fii spontan cand nu ai planuri!” zice in film, suparata, sora eroinei, nemultumita ca i-a fost urmat sfatul “fii spontana” tocmai cand parintii lor aniversau 40 de ani de casatorie si Nancy a intarziat, si nu a tinut discursul programat.

E un film in timpul caruia nu ai timp sa te gandesti la absolut nimic altceva pentru ca vrei sa prinzi toate replicile, vrei sa vezi toate gesturile. N-ai timp nici sa te gandesti “da, ca-n filme” - asta o faci dupa ce se termina filmul, eventual, dar nici atunci in acest caz. Oricum, ochii mei erau “lipiti” de ecran.

Actorii Simon Pegg si Lake Bell sunt excelenti! Jack si Nancy se potrivesc ca si cum ar fi unul.

E un film pe care il recomand din tot sufletul si… cu toti neuronii (nu_ca as avea prea multi neuroni, dar filmul merita vazut). Nu stii cand trece timpul, se termina filmul si… ai vrea sa continue. 
*
Intalnirea de la Clubul cinefililor pe pagina la Carmen in fiecare sfarsit de saptamana.

4 comentarii:

  1. L-am vazut imediat ce a fost lansat si m-a amuzat :)) Eu i-am dat nota 7/8 Ultima comedie/satira la care am râs bine a fost "Er ist wieder da" (El este din nou aici) - tradus în engleza "Look Who's Back" - dar cred ca filmul a rulat deocamdata doar la cinematografele germane. Este vorba despre... reaparitia lui Hitler si cum vede el societatea anului 2015 :))))) Dar, daca vrei sa râzi, fara ca mintea sa analizeze si sa descoasa "cum" si "de ce", îti recomand "Hot pursuit"(2015) si "Baby sitting" (2014). Sau "Idiocracy"(2006). Eu le-am încadrat la "prostioare simpatice" ☺
    Daca vrei sa vezi o comedie super-super draguta, foarte realista, iti recomand "Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?" (2014) Nota 10+
    Te pup si transmit gânduri bune fetelor de lânga tine <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Man Up tot in categoria "prostioarelor simpatice" poate fi incadrat, dar avand in vedere ca nu sunt tocmai fan filme romantice (fie ele chiar si comedii) m-am distrat copios!
      Multumesc pentru recomandari! Despre "Look Who's Back" mi-a mai zis cineva si l-am cautat pe net de-am tocit tastele, dar nu l-am gasit, asa ca va trebui sa mai astept. :(
      Idiocracy l-am vazut! :)) Mi-a fost greu sa nu ma gandesc si la... lumea in care traim si m-am distrat si mai mult. Ultimul film recomndat aici vreau sa-l vad, pentru ca-mi plac mult comediile (si nu numai ale) francezilor :) Am cautat Hot Pursuit si pentru ca l-am gasit si pentru ca joaca si Reese W. o sa-l vedem in seara aceasta. :) Si Babysitting e pe net si fiind francez... o sa-l vedem. :)
      Multumim! Pupici cu drag si ganduri bune de la noi! <3

      Ștergere
  2. Ce frumos ai scris!!!
    Mulţumesc pentru recomandare - imediat ce ai lăsat comentariul la mine, am căutat filmul :) Da, e pentru relaxare şi prentru îndepărtarea gândurilor negative - iar tu chiar ai surprins super tot ceea ce „zice" Man Up.
    O să mă uit şi după filmele de care ai pomenit tu şi Carmen mai sus, să văd care se mi se potriveşte.
    Weekend plăcut!
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! :)
      Hot Pursuit l-am vazut - in urma recomandarii de la Carmen - si chiar e comic! :))) Relaxant, si se desfasoara actiunea destul de rapid.
      Noaptea linistita sa iti fie!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.